Komitet Wyborczy MOKOTÓW DLA WSZYSTKICH zwrócił uwagę na konieczność zastąpienia listew o śliskiej powierzchni listew w metrze, szczególnie tych, na które pada deszcz czy śnieg. One są niebezpieczne co potwierdziły liczne wypadki. Ich przyczepność do podłoża nie jest najlepsza. Ostre, sterczące listwy stanowią zagrożenie. W 2023 r. Metro Warszawskie przyjęło zgłoszenia 50. zdarzeń w połowie dotyczących uszkodzenia ciała bądź mienia.

Najnowsza wiadomość jest taka, że Zarząd Transportu Miejskiego  ogłosił postępowanie na wymianę oznaczeń na stacjach metra: Pole Mokotowskie (tylko głowica południowa), Politechnika i Ratusz. Prace mają objąć wyłącznie antresole i hale odpraw – bez peronów. W sumie do wymiany jest ok. 734 metrów bieżących ścieżek prowadzących i 127 sztuk pół uwagi i pasów ostrzegawczych przed schodami. Zamówienie może być rozszerzone o 382 m bieżące ścieżek oraz 81 sztuk pól uwagi i pasów ostrzegawczych na stacjach Służew i Plac Wilsona.
Metalowe listwy i guzki mają zostać wymienione na prefabrykowane płyty kamienne ze żłobieniami. Czy ostatecznie ze stacji Służew znikną listwy poślizgowe? Natomiast o zainstalowaniu wind na tejże stacji ZTM milczy.

aro

Na zdjęciu: Północno-wschodnie wejście do stacji Służew